fbpx

Kuidas me töötame?

Ikka ja jälle tekib küsimus, mille poolest Kalmula eristub teistest sarnaseid teenuseid pakkuvatest ettevõtetest. Juba ainuüksi Tallinna kalmistutel sõidab logodeta sõidukitega ringi ca 150 teenuseosutajat. Enamus neist arveldavad sularahas, ei tasu makse ega anna garantiisid. Tegimegi väikese kokkuvõtte, mida ja miks me teeme ning miks hauaplatside renoveerimisteenus ei saa olla põlve otsas pakutav teenus.

Töötame Pärnamäe kalmistul

1. Üldjuhul me klientidega kalmistutel ei kohtu. Üks peamisi küsimusi meile päringuid esitades on see, kas oleks võimalik kohtuda kalmistul. Meie ei vaja kohtumist kalmistul. Kui keegi soovib, siis loomulikult kohtume suurima hea meelega näiteks meie kontoris Tallinnas Telliskivis, aga ka see pole vajalik, sest kaasaegne teenus peab olema mugav ning kliendile tuleb tagada turvatunne läbi kirjalike kokkulepete. Kohtumised kalmistutel jäävad aegade hämarusse ning nendele teenusepakkujatele, kes ei soovi oma tegemistest märki maha jätta - ei arvete, garantii või muude kokkulepete näol.

See ei tähenda, et aeg-ajalt on ka meil vaja hauaplats enne ehitus- või renoveerimistööde algust oma silmaga üle vaadata. Teemegi seda vastavalt oma töödegraafikule ja sõitude trajektooridele. Sõidame ju iga kuu jooksul ca 10 000 km mööda Eestimaa ilusaid teid. Küll aga jõuame sageli kalmistule nii, et meil pole võimalik kellaajaliselt midagi kokku leppida, sest ei tea, millal näiteks eelnev töö valmis saab. Nii jäävadki meie hauaplatside ülevaatamised sageli õhtuhämarusse ja hetke, mil ei meil ega kliendil poleks mugav kohtuda. Nii et säästes enda ja teiste aega ning teades enda professionaalset vilumust fotode järgi platside eripärasid hinnata, ei ole kohtumisteks mingit põhjust. Nii saamegi pakkuda teenuseid kõigile, kes elavad hauaplatsidest kaugel.

2. Me pöörame suurt tähelepanu igale detailile. Alates silikooni värvist kuni hauapiirete nurkade faasimise ja rehatriipudeni. Hauaplatsi lõppviimistlus on sama oluline kui töö enda kvaliteet. Kui riisumise jäljed näevad välja nagu kartulivaod, siis kaob rõõm korras hauaplatsist. Samuti peab liiv olema kindlasti sõelutud mitte kuumutatud ning graniitkillustik teatava fraktsiooniga - ei suurem ega väiksem. Igal detailil on tähtsus, mille oleme teada saanud renoveerides tuhatkond hauaplatsi ning igat hauaplatsi renoveerime ning korrastame enda sisemisi standardeid silmas pidades. Liivakihi paksus on põhjusega ning isegi küünlad, mida kasutame, on samamoodi põhjusega just konkreetse põlemisaja või välimusega.

3. Me ei ole kindlasti kõige soodsam teenuseosutaja turul. Meie ettevõtte väärtused on muuhulgas läbipaistvus ning ausus. Läbi nende väärtuste, parima klienditeeninduse ja Eesti kõige kvaliteetsema teenuse seisame selle eest, et iga klient tunneks end kui oodatud külaline. Me ei konkureerigi kõige odavama teenuse kategoorias. Sest meil on ametlikul palgal head töötajad, kes saavad väärilist tasu. Sest meie südamesoov on, et klienditeenindus ja terve kogemus meiega suhtlemisel olgu nii internetis kui ka telefoni või e-kirja teel oleks soe ja samas professionaalne.

Tasustamegi muuhulgas oma meeskonda vääriliselt ning seeläbi saame seista antud lubaduste eest. Lisaks maksame ausalt ning läbipaistvalt kõik maksud Eesti riigile ning see omabki rolli hinna kujundamises. Oleme turul selleks, et püsida ning anda klientidele turvatunne ja südamerahu aastateks mitte üheks hooajaks.

4. Me ei kasuta üldjuhul maakalmistutel olevat liiva, mida kohalik omavalitsus tellib korra-paar hooajal kalmistuväravasse hunnikusse. Sellel on väga lihtne põhjendus. Liiv on mõeldud lähedastele selleks, et nad saaks mõne kärutäie oma lähedaste platsidele viia, kuid ei ole mõeldud teenuse osutamiseks. Lisaks ei saa me kunagi olla kindlad, et päeval, mil läheme konkreetset hauaplatsi renoveerima või ehitama, on kalmistul liiv olemas. Me võtame ALATI oma liiva kaasa ning see tuleb karjääridest, mille kvaliteedis oleme 100% kindlad. Liiv ei tohi olla rannnaliiv, ei tohi sisaldada kivisid ning ei tohi olla kuumutatud, sest see hakkab lendlema.

5. Kasutame pinnasevahetuse puhul alati geotekstiili, millele tootja annab 25-aastase garantii. Me ei kasuta kilet ega muud materjali, mis pole mõeldud umbrohu tõkestamiseks. Oleme katsetanud ja testinud kõikvõimalikke geotekstiile ning oleme jõunud parima materjalini, mida Eestis on võimalik saada.

Kui vajate võrdlust ja konkureerivaid pakkumisi, siis soovitame neid küsides läbi käia ka järgnevad aspektid:

  • Kas töö teostajal on koduleht, kliendid, usaldusväärne tagasiside ja renomee. Kas on teada, kes on ettevõtte töötajad.
  • Kas ettevõte tasub makse ja ta palgal on töötajad või toimub kõik 0-1 töötajaga.
  • Kui palju paigaldataks pinnasevahetuse käigus liiva või graniitkillustikku. Kas ja millist geotekstiili kasutatakse.
  • Kas hauapiirded ehitatakse “mäe” otsa ja ümbritsetakse piire liiva või paesõelmete kihiga. Küsige endalt, miks nii üldse tehakse.
  • Kas töö teostaja annab garantii. Kuidas ta seda teeb, kui tegutseb üksinda või kui tal pole avalikes andmetes mitte midagi näha.
  • Kas kõik kokkulepped on fikseeritud kirjalikult. 
  • Kas teenuseosutaja kooskõlastab tehtavad tööd kalmistuga ning küsib teilt hauaplatsi kasutuslepingu olemasolu kohta. Kooskõlastamine on kõige alus ning tagab, et mitte midagi ei tehta vastuolus seadusega või kalmistuvahi teadmata - ehitusjäätmed viiakse jäätmejaama, hauaplatside mõõtmed on kogu kalmistu üldstruktuuri arvesse võtvad ning kalmistul ei kasutata ehitusmaterjale, mis pole seal lubatud.

Selleks, et kogu kalmistusektor muutuks tarbijale läbipaistvaks ning toimiks ühtsetel alustel, algatas Kalmula asutaja Gerli Palgi 2023 sügisel ka kalmistuseaduse muudatused ning on seaduse muutmise töögrupi liige. Meie visioon ei ole lihtsalt teenuse osutamine, vaid see, et Eesti kalmistukultuur jätkuks ning muutuks kaasaegseks.

Ja kui kõigi nende küsimustega tegelemiseks pole mahti või soovi, siis valige Kalmula meeskond. Oleme professionaalsust, kogemusi ning soovitusi kogunud juba 5 aastat. Veendu ise ja esita oma renoveerimispäring siin.